søndag 13. mars 2011

Gravid - 12 uker på vei!!!

Da har jeg endelig passert 12 uker, og jeg føler at jeg kanskje kan slappe litt av fremover i forhold til graviditeten.
Skal på ultralyd i morgen, og jeg håper selvsagt alt er i orden.

Fikk satt inn et nedfrosset egg den 4 januar, og har hatt to ultralyder siden den gang. En i uke 7 og en i uke 9.
Alt sto bra til begge gangene og hjertet banket.

Hadde aldri trodd at det skulle være så nervepirrende og skremmende å bli gravid. Trodde det skulle bare bli glede og alt skulle bli rosenrødt når jeg endelig fikk en spire i magen.
Sånn har det ikke vært.
Konstant vært redd for å miste.

I tillegg har jeg vært mye dårlig. Kvalme, oppkast, migrener og utmattelse. Vært en del sykemeldt, noe som heller ikke er gøy.



Har gått opp en del i vekt dessverre etter alle medisinene og fordi jeg spiste mye usunt den første tiden. Men jeg skal prøve å roe det litt ned fremover, og prøve å ikke øke alt for mye i vekt.

Godt å endelig få blogget igjen! Har ikke hatt lyst tidligere siden jeg har vært så redd....

11 kommentarer:

Line sa...

Gratulerer så mye. Har nå fått det med meg og forstått hvorfor du har holdt deg borte. Kjempe hyggelig at du er tilbake. Og lykke til videre i graviditeten.

Tropico sa...

Tusen takk Line! Ja, har ikke vært så lett å skulle blogge om livet mitt når alt i det siste har dreid seg om graviditeten. Men nå er jeg tilbake og jeg håper at jeg får blogget mye fremover!

Fru Fjeldhammer sa...

gratulerer! dette var jo virkelig hyggelig lesing...
Lykke til og kos deg masse!
klem

Anne sa...

Tenkte tanken jeg også!
Så hyggelig! Gratulere begge to!

Stine sa...

åååh fikk tårer i øynene nå!
Gratulerer sååå mye <3
Kjenner deg jo ikke, men jeg skjønner så altfor godt hvordan det er å vente og vente på det største i verden!
Masse lykke til i tiden fremover <3
mange klemmer

Camilla:) sa...

så utrolig koselig å lese at du er gravid, gratulerer så mye!!
har fulgt med i bloggen din, og sjekka flere ganger og vært spent på oppdateringer!
Lykke til i svangerskapet :)

Kjersti sa...

Gratulerer så mye :) Har fulgt bloggen din en stund og har fulgt med spent. Er selv gravid og like langt på vei som deg , og jeg og skal på ultralyd imorgen. Lykke til :)

Maria sa...

Åh, så fantastiske nyheter! Jeg er så glad på deres vegne! Tusen gratulasjoner sendes deres vei, lykke til på UL :)

Tropico sa...

Tusen tusen takk alle sammen!

Så utrolig gøy at så mange stakk innom bloggen min igjen! Hadde ikke trodd jeg skulle ha noen lesere igjen!

Anonym sa...

Så utrolig fint ! Følger deg fortsatt, og krysser fingre og tær for dere :-)

anette s sa...

Gratulere såååå mye :-)
Har vært innom bloggen jevnlig for å se om det har skjedd noe å ble kjempe glad for nye innlegg.

Kos deg videre i svangerskapet.Det er en fantastisk tid når redselen slipper taket..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...