onsdag 21. januar 2015

Resultat etter 2 uker på Super Shred: -4,3 kg

Må bare si at disse to ukene har gått over all forventning. Jeg syns det har vært enkelt å følge matplanen, og jeg har vært forholdsvis flink til å være i aktivitet.
Litt mindre trening enn det som anbefales, men bedre enn ingenting.

Resultatet er jeg også veldig fornøyd med, har gått ned 4,3 kg på to uker!

Denne uka har jeg begynt å gå/løpe på tredemølla i lunchen min. Siden denne uken er litt spesiell i forhold til mat, er det veldig greit å kunne bruke lunchen på å være aktiv siden jeg ikke føler for å sitte i kantina å spise maten min.
Savner litt å være sosial, men det er utrolig hvor fresh jeg føler meg etter treninga! Og masse energi til å ta tak i resten av arbeidsdagen min!

Er godt i gang med uke 3 nå og det går fremdeles bra. Litt mindre mat denne uka siden lunchen erstattes av snacks, men fremdeles mange små måltider i løpet av dagen.

Dagen ser nå sånn ut. Frokost, Snacks1 100 kcal, Snacks2 150 kcal, Snacks3 100 kcal og Middag og Snacks 4 100 kcal.

Frokost i dag ble bringebær/jordbær/blåbær med tyrkisk yoghurt med vaniljesmak, mandler som første snacks, protein shake som snacks nr 2, tomatsuppe som snacks 3, middag ble en kyllingfilet med masse grønnsaker (Wok) og siste snacks blir nok det samme som frokosten tenker jeg.

mandag 12. januar 2015

Resultat etter 1 uke på Super Shred -2,5 kg

Da har jeg gått på Super Shred en uke, og resultatet ble -2,5 kg 
Veldig fornøyd! 

Uken har gått veldig bra, og jeg har spist etter dietten og trent en del. Flere runder med gåturer, Jillian Michales 30-days shred og Biggest Loser Powerwalk. (De to siste finnes på YouTube)

Uke 2 kommer nok til å bli hardere enn uke en, fordi det er kuttet ned litt på måltidene. Men det er fremdeles. 

Frokost, Snacks, Lunch, Middag og Snacks. 

Frokost i dag ble det Cheerios med melk, og så skulle jeg spist en frukt. Hadde ikke dette i hus, så ble en frukt mellom frokost og lunch i stede. Tenker jeg kanskje tar snacks mellom lunch og middag, har en neve nøtter her jeg kan bruke.
Lunch ble en protein shake, middag blir grønnsaker og kylling, og snacks i kveld blir muligens popcorn! 

Regner med at jeg ender på rundt 1000 kalorier. Dette er lite, men minner om at dette er en diett man kun skal følge i 4 uker. 

Lørdag fikk jeg lov å spise pizza! Beste pizzaen jeg har hatt ever! Pizza med grov bunn og masse salat, kunne selvsagt ikke spise ubegrenset, men ble mett på to stykker. 





torsdag 8. januar 2015

Super shredder day

I dag skal kroppen få kjørt seg litt, jeg skal nemlig kun spise flyteden føde.
Frokosten min er derfor hjemmelaget juice, lunch blir en protein shake og middag blir suppe. Regner med at jeg lager en smoothies til kvelds.

Jeg hadde jo stor suksess med 7 dagers juice faste sist sommer, så dette kommer til å gå bra. Det er kun en dag, i morgen er det vanlig mat igjen.

Føler meg kjempe bra! Syns allerede jeg kan kjenne litt forskjell på kroppen. Det ble 30 day shred i går i tillegg til å gå i lunchen! Så føler jeg er på riktig vei!


onsdag 7. januar 2015

Hva er Super Shred?

Tenkte å skrive noen ord om hva Super Shred er, i tilfelle flere kunne tenkt seg å prøve.

Dietten er laget av Dr. Ian Smith, som noen kanskje kjenner fra The Doctors.

Dietten går ut følgende:

  • Negativ energi balanse - spise færre kalorier enn du forbrenner
  • Kalori endringer - sporadisk faste, med variasjon av kalori inntak.
  • Mat med høy helsefaktor - man fyller på med sunn mat med lavt kaloriinnhold.
  • Matplan - all mat står på planen, inkl. snacks, men mulighet for variasjon
  • Noen flytende måltider.


Jeg kjøpte boka Super Shred by Dr. Ian Smith på Amazon.com. Dietten er enkel å forstå, og man trenger ikke å regne kalorier, Følger man planen får man  i seg riktig kalorimengde.
Og best av alt, de som har gått på dietten har i gjennomsnitt gått ned ca 9 kg!

Dietten skal kun brukes som en kickstart, hvis man ønsker å gå raskt ned i vekt før man f.eks skal i et bryllup eller hvis man ønsker en kickstart for å endre på livsstilen sin.

Følger man planen og i tillegg trener så mye som planen sier så skal dietten ha best effekt.

Etter fire uker på dietten kan man gå over på Shred dietten, som er en diett med lavkalori, lavt fettinnhold, og man skal spise lite og ofte.

Jeg er på dag tre nå og foreløpig går det veldig bra. Jeg føler meg veldig opplagt, og har vært flink med både mat og trening. Gått noen turer og i går trente jeg hjemme.
Jillian Michaels 30 days Shred gjør bra for kroppen!

Eksempel på dagens meny:

Frokost: en banan, cheerios med melk
Snacks: 2 kiwi
Lunsj: Grøtt salat med litt kylling, litt tomat, agurk og paprika.
Snacks 2: En neve nøtter
Måltid nr 3: Protein shake
Middag: suppe + grønnsaker og 100 kcal dessert

Menyene varierer og man skal spise både kylling, biff og fisk. På lørdag kan man til og med spise pizza! Bare to stykker, men noe å se frem til!









søndag 4. januar 2015

Nytt år, nye muligheter - Super Shred by Dr. Ian Smith

Endelig var 2015 her og jeg har som alltid et håp om at dette skal bli mitt år. Jeg starter derfor året friskt med Super Shred by Dr. Ian Smith. Gjennomsnitts vektnedgang er 9 kg på 4 uker. Så dette blir spennende.

Sunn mat og trening, tror det blir hard jobbing, men jeg dette skal jeg greie. Er i en Facebook gruppe, der jeg er på lag med tre andre, og vi skal støtte og følge hverandre i ukene fremover.
Veldig greit å være flere som starter samtidig.


Jeg har 10.1 kg til jeg er på første delmål, nemlig 99.9 kg. Vet jeg har prøvd å nå det målet før, men ja, jeg prøver igjen.
Skulle jo prøve RAW mat i fjor sommer, men det var total fiasko. Jeg var ikke glad nok ikke grønnsaker. Hehe... Mens juicingen min i fjor gikk veldig bra. Må tørske støv at juiceren min nå, for skal ha noen juicer i løpet av uka!

Ellers er ting bra med meg. Jeg er mye sliten for tiden, men håper jeg skal få litt energi av sunn mat og trening.
Har hatt to uker ferie nå, og det merkelige er at jeg er mere sliten nå enn det jeg var når ferien startet. Men i morgen er det tilbake til virkeligheten igjen og oppstart igjen med jobb. Skal bli godt å få tilbake litt av rutinen igjen.

Morgendagen ser sånn her ut:


0630 – Frokost  - 2 kokte egg
0800 – Snacks – mandler  150 kcal
09:30 – Snacks  100 kcal
11:00 – Protein shake 200 kcal
14:30 – Grønn salat

17:30 – Middag – et stykke biff og grønnsaker 

Har ikke fått satt meg helt inn i dietten, men den første uka skal man spise ofte og små måltider. 
Antall kalorier varierer fra dag til dag og uke til uke, på den måten instillinger ikke kroppen seg til et visst antall kalorier og man går lettere ned i vekt. 
Man øker også forbrenningen ved å spise lite og ofte. Man spiser vanlig mat, i helgen kan jeg til og med spise et par pizzastykker! Alt handler om å spise mindre porsjoner. 

I tillegg skal jeg trene. For å få mest mulig vekttap bør man trene høy intensiv intervall trening. Litt usikker hva jeg skal trene, men vurderer Jillian Michaels 30 day shred! Den funker veldig bra! 

Får se hva vekta viser i morgen tidlig og kanskje få tatt et før bilde! Wish me luck! 



lørdag 11. oktober 2014

Laaang pause...

Jeg har hatt en lang pause.

Det har vært mye å stri med det siste året egentlig, og jeg har ikke hatt krefter til å ta opp kampen.

Så nå har jeg pause, og håper at alt annet i livet mitt faller på plass, sånn at jeg får overskudd til trening og kosthold.

Jeg har vært veldig sliten lenge nå, og legen kunne konstantere D-vitamin mangel og jern mangel. Så håper at ting føles litt bedre når jeg får opp nivåene mine.

Har ikke veid meg på lenge nå, tror jeg har gått litt opp, men passer fremdeles buksene mine i størrelse 48 så da tyder det vel på at jeg ikke har gått opp alt for mye.


torsdag 17. juli 2014

Hjelp! Jeg er så sulten!

Det er dag en av RAW-challengen, og jeg har egentlig bare lyst å gi opp.
Har nok ikke fått i meg nok kalorier i dag, for jeg er så utrolig sulten.

Jeg har egentlig bare lyst å gi opp. Jeg syns det var mye lettere å juice, mulig fordi jeg hadde et fast program. Og juicene smakte godt.

Har prøvd å lage noe RAW mat i dag, men fikk ikke i meg stort. Så har bare drukket et glass juice og et par smoothies i dag, spist et eple og en banan.

Vi får se om dette prosjektet var dødfødt. Får se hvordan jeg føler meg i morgen.

Ikke så lett å skulle spise RAW når man ikke er noe glad i grønnsaker... ;)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...